Specialistii in computere ai Universitatii Carnegie Mellon s-au aliat cu inginerii de la Caterpillar pentru a automatiza camioanele de 700 de tone, capabile sa transporte cantitati de pana la 240 de tone de material minier. Acest lucru presupune coordonarea de catre un robot, cu ajutorul unui software, a unei cantitati totale de aproximativ 1.000 de tone de metal, combustibil si piatra, pusa in miscare de un motor de 3.550 de cai-putere, in 24 de valve, la o viteza de pana la 70 km/h. “Tehnologia vehiculelor autonome este la inceputurile sale”, spune Tony Stentz, profesor al CMU, implicat in proiect. Stentz se asteapta insa ca in urmatorii cinci sau zece ani, tehnologia sa capete proportii si chiar sa se gaseasca utilitate in implementarea sa in masinile si camioanele de larg consum. Camioanele de transport ce vor fi automatizate in scurt timp de Caterpillar sunt cele mai mari dar nu primele. Rivalul japonez al lui Caterpillar, Komatsu, foloseste deja camioane automate la mina Gaby din Chile. Rio Tinto, o companie miniera australiano-britanica si-a anuntat recent planurile de a-si automatiza integral minele de zagaminte feroase din Australia, inclusiv camioanele sale Komatsu, pana la sfarsitul acestei luni.
Sursa: Discovery